Araştırmada Tercih Yeni Nesilde Nasıl Değişiklik Gösteriyor?
Jenerasyonlar Arası Öğrenme Farkı, Hangi Nesil Hangi Yöntemi Tercih Ediyor?
Z, Y ve X kuşağını kapsayan bir araştırmada, jenerasyonların öğrenmek için hangi yöntemlerini tercih ettiği araştırıldı. Z jenerasyonu ve milenyumlar hakkında kapsamlı araştırmalar yapan YPulse, bu kez de bu jenerasyonların öğrenmek istedikleri bir şey olduğunda hangi platformları tercih ettiğine dair 3 farklı jenerasyonu kapsayan bir araştırma yaptı. Ortaya çıkan sonuç gösteriyor ki Z jenerasyonu ve milenyumlar gerçekten araştırmacı bir nesil. Söz konusu satın alım da olsa – yeni bir merak da olsa bu iki jenerasyon kendi kendine araştırmayı ve öğrenmeyi çok iyi biliyor. Yapılan araştırmada dijital alışkanlıkların nasıl değiştiğini net olarak görüyoruz, mobilitenin her geçen gün artması, araştırma sonuçlarına doğrudan yansıyor. Z kuşağı; öğrenme açıklığı, gelişim vb. konular ile dikkat çekiyor fakat araştırmaya henüz girmeyen Alfa kuşağının gelecekte en çok dikkat etmemiz gereken nesil olacağını söylememiz yanlış olmaz.
Araştırmada İlk Tercih: Google ve Youtube
Çıkan sonuçlara göre; Google ve Youtube platfomları ilk sırada gelirken hemen arkasından; aile ve arkadaşlar, online videolar ve sosyal medya kanallarını görüyoruz. İki jenerasyon arasındaki gözle görülür en büyük fark ise Z jenerasyonun okulda olan kısmı, öğretmenlerinden öğrenmeye önem verirken milenyumlar için aynısı geçerli değil. Özellikle ilk sırada yer alan Google; markalar, siyaset, kariyer, ruh sağlığı, sosyal nedenler olduğunda çok tercih ediliyor, YouTube ise yeni veya mevcut tutkuları araştırmak, özellikle pandemide istenilen her alanda yeni / farklı bilgiler edinmek için en çok tercih edilen mecra. X kuşağının öğrenmek için okuma ihtiyacı diğer kuşaklara göre çok fazla, yeni bir şey öğrenmek için en iyi yöntemin izlemek olduğunu söyleyen gençlere nazaran okumak ve dinlemek X kuşağının vazgeçmek istemediği eylemlerin başında geliyor.
Video Oyunları ile Öğrenmek ve Öğretmek
Yapılan bu araştırmada dikkat edilen bir başka tercih ise video oyunları. Genç tüketicilerin yarısından fazlası öğretmek için video oyunların kullanıma uygun olduğunu, daha büyük bir kesimi ise bu kanıyı doğru bulduğunu belirtiyor. Oyun platformları ve belirli endüstriler, genç oyuncuların video oyunları aracılığıyla öğrenmeleri için daha fazla yolu entegre etmenin yollarını buluyor. Artık oyun platformları farklı alanlarda, okullarda eğitilenden öte konularda gençleri / öğrencileri yetiştirecek programlar ve etkinlikler üzerine çalışıyor. Dijital medya içerisinde Google ve Youtube ilk öncelikli olsa da yeniliklere açık olan bu nesillerin ardından eğitimin geleceğinin de değişeceği söylenebilir.