Skip to content Skip to footer

2023 Sosyal Medya Trendleri Ne Olacak, Tüketici Ne Bekliyor?

2022’nin ilk 3 çeyreği tamamlandığı bu günlerde sosyal medya trendleri de beraberimizde gelecek Global Web Index’in yeni raporunda detaylı bir şekilde incelenmiş. Biz de önemli birkaç noktayı sizin için derledik.

Son birkaç yıldır küresel olarak büyük problemler dolayısıyla da büyük değişimler yaşanıyor. Bu değişimler tek taraflı değil, hayatımızın her anına ve kolektif zihniyete yansıyor. Bu sonuca da aslında ABD tüketicilerinin geçtiğimiz yıla göre daha cesur, daha maceracı, daha güçlü; dikkatli olma, sorumlu olma, ihtiyaçlarını daha az hissetmelerinden varıyoruz. Yeni bir heyecan için, stabil imkanlardan vazgeçmenin eşiğinde olan çok büyük bir kitle var.

Zaman ise her geçen gün daha çok değerleniyor ve bu zamanın nasıl geçirildiği büyük bir konu oluyor. Zaman geçirme seçeneği olarak medya tüketimi elbette en önemli unsur ve yılın son çeyreğine girerken dikkatte azalma olduğu aşikâr. Bu süreçte markaların dikkat çekebilmeleri için ayrıştırıcı bir hizmet sunmaları, tüketicinin hayatına değer katmaları ve bir kaçış imkânı sunmaları gerektiği tavsiyesi veriliyor.

Sektörler arasında “güzellik / bakım” öne çıkıyor çünkü tüketici profilinde bir değişiklik gözlemleniyor. Artık erkeklerin de daha çok dikkatini çekiyor güzellik alanı… Fakat her alanda olduğu gibi burada da ilgi ile satışın aynı oranda olmadığı bir gerçek. Daima geçerli olduğu üzere tüketicinin ilgisini çekmek yetmiyor, beklentisini de karşılamak gerekiyor. Güzellik alanının sadece kadınlara değil, herkese hitap edebileceğini kabul eden markalar bunu stratejilerine doğru uyarladığı zaman kazanma yolunda ilerleyebilecekler.

Blockchain ve Diğer Teknolojilerin Trendlere Etkisi

Zaman içerisinde gelişen kripto dünyası 2022 yılını borsacıların deyimi ile ayı sezonunda geçirdi, 2023 yılı için ise genel beklenti hareketlenmelerin daha büyük oranlarda olacağı yönünde. Fakat bu süreçte sadece kripto dünyası değişip gelişmiyor; konuyla ilgilenen profilde de zaman içerisinde büyük bir değişim gözlemleniyor. Bu kitle bireysel tüketicilerle sınırlı kalmıyor, birçok markanın bu dünyaya dahil olduğunu söyleyebiliriz. Fakat burada yer alırken buna uygun değerleri savunmak gerekiyor. Örneğin kriptoya yatırımı yaparken aynı zamanda çevreciyim diyorsanız bunu bir kez daha düşünmeniz gerekebilir. Gelişen her alanı sorgulamadan benimsemek peşi sıra çok büyük riskler getirebilir. Tüketicide oluşacak her potansiyel düşünceye ve iç görüye odaklanmak ve gelecek davranışları üzerine tahminde bulunmak bu gri alanı biraz da olsa netleştirecektir. Özellikle nft ve metaverse, web 3.0 ve blockchain teknolojileri ile hayatımızdaki pazarlama yeni boyutlar kazanıyor. Bu başlıkların 2023 yılında hem pazarlamacılar hem de tüketiciler olarak tüm sosyal medya iletişiminde daha fazla yer alacağı kesin olarak görülüyor. Son olarak özellikle Z jenerasyonun sosyal medyada trend belirleyici olduğunu göz önünde bulundurarak, geçtiğimiz yılda sosyal medya kullanımlarında ve beklentilerinde ne gibi değişiklikler olduğuna yer verilmiş raporda. Buradaki verilere göre artık sosyal medyada mükemmel görüntü, mükemmel içerik eskisi kadar cazip gelmiyor. Gerçeğe daha yakın olmak istiyorlar ve insanların desteklendiği içerikler görmek istiyorlar. Aslında yaratılan tüm görkemin içerisinde yer alan kusuru görmek istiyorlar.