2022’nin ilk 3 çeyreği tamamlandığı bu günlerde sosyal medya trendleri de beraberimizde gelecek Global Web Index’in yeni raporunda detaylı bir şekilde incelenmiş. Biz de önemli birkaç noktayı sizin için derledik.
Son birkaç yıldır küresel olarak büyük problemler dolayısıyla da büyük değişimler yaşanıyor. Bu değişimler tek taraflı değil, hayatımızın her anına ve kolektif zihniyete yansıyor. Bu sonuca da aslında ABD tüketicilerinin geçtiğimiz yıla göre daha cesur, daha maceracı, daha güçlü; dikkatli olma, sorumlu olma, ihtiyaçlarını daha az hissetmelerinden varıyoruz. Yeni bir heyecan için, stabil imkanlardan vazgeçmenin eşiğinde olan çok büyük bir kitle var.
Zaman ise her geçen gün daha çok değerleniyor ve bu zamanın nasıl geçirildiği büyük bir konu oluyor. Zaman geçirme seçeneği olarak medya tüketimi elbette en önemli unsur ve yılın son çeyreğine girerken dikkatte azalma olduğu aşikâr. Bu süreçte markaların dikkat çekebilmeleri için ayrıştırıcı bir hizmet sunmaları, tüketicinin hayatına değer katmaları ve bir kaçış imkânı sunmaları gerektiği tavsiyesi veriliyor.
Sektörler arasında “güzellik / bakım” öne çıkıyor çünkü tüketici profilinde bir değişiklik gözlemleniyor. Artık erkeklerin de daha çok dikkatini çekiyor güzellik alanı… Fakat her alanda olduğu gibi burada da ilgi ile satışın aynı oranda olmadığı bir gerçek. Daima geçerli olduğu üzere tüketicinin ilgisini çekmek yetmiyor, beklentisini de karşılamak gerekiyor. Güzellik alanının sadece kadınlara değil, herkese hitap edebileceğini kabul eden markalar bunu stratejilerine doğru uyarladığı zaman kazanma yolunda ilerleyebilecekler.